11.12.25

«Μεθυσμένοι κόνδορες» της Κικής Μαυρίδου • Δεκαεπτά διασημότητες — Μία εξομολόγηση

γράφει η Δήμητρα Δάρδα
Political
, Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025 »»

Από τις πιο φωτεινές και χαρακτηριστικές διαδρομές της σύγχρονης ελληνικής καλλιτεχνικής δημιουργίας, η πορεία της Κικής Μαυρίδου αποτελεί ένα μοναδικό υπόδειγμα αδιάλειπτης αφοσίωσης και πολυδιάστατου ταλέντου. Θεατρική συγγραφέας, ηθοποιός, σεναριογράφος, ποιήτρια και αγιογράφος, η εξαιρετική δημιουργός που υπογράφει τη σκαλέτα στην επιτυχημένη σειρά Να μ’ αγαπάς του Alpha, φέρει από τα παιδικά της χρόνια μια βαθιά, σχεδόν μαγική σύνδεση με την Τέχνη.

Αυτές τις ημέρες, μάλιστα, έχει κάθε λόγο να χαίρεται σαν παιδί! Πρόσφατα κυκλοφόρησε το τελευταίο της βιβλίο με τίτλο οι Μεθυσμένοι κόνδορες, μια σπάνια καταγραφή δεκαεπτά συνομιλιών με δημιουργούς που άνοιξαν τις πόρτες της μνήμης τους: Φωτεινή Βελεσιώτου, Σπύρος Ορνεράκης, Ρίτα Αντωνοπούλου, Οδυσσέας Ιωάννου, Ξενοφών Ραράκος, Νίκος Καραθάνος, Νατάσα Μποφίλιου, Μελίνα Κανά, Κοραής Δαμάτης, Ιωάννα Πηλιχού, Θέμης Καραμουρατίδης, Δημήτρης Καρατζιάς, Γιούλικα Σκαφιδά, Γιάννης Ξανθούλης, Γιάννης Κακλέας, Απόστολος Ρίζος και Αθηνά Τσιλύρα.

«Οι Μεθυσμένοι κόνδορες γεννήθηκαν από μια ανθρώπινη, απλή στιγμή: ένα βράδυ του 2010, όπου βρέθηκα μαζί με άλλους να τραγουδάμε όλοι τα ίδια τραγούδια, με μία φωνή. Εκεί, ανάμεσα στους στίχους και τις νότες, κάτι χτύπησε μέσα μου. Κατάλαβα ότι αυτό που μας ένωσε δεν ήταν μόνο η μουσική, αλλά αυτό που κρυβόταν πίσω της, ο ίδιος βασικός πόνος, η ίδια χαρά, οι ίδιες ελπίδες και απογοητεύσεις που όλοι κουβαλάμε», αποκαλύπτει στην Political.

Δεκαεπτά συνομιλίες, δεκαεπτά τοπόσημα στην καρδιά της Αθήνας και πέρα. Κάθε τόπος, από ένα εγκαταλειμμένο σπίτι στα Πατήσια μέχρι το παλιό αεροδρόμιο στο Ελληνικό, έγινε σκηνή για ουσιαστικούς διαλόγους, για τον έρωτα, τη μοναξιά, τη δημιουργία, την απώλεια.

«Σε κάθε συνάντηση, η ερώτηση, “Γιατί μας έφερες εδώ;” άνοιγε πόρτες σε βιώματα, αναμνήσεις και ομολογίες. Εγώ άκουγα και αυτά που άκουγα έπεφταν μέσα μου σαν πέτρες σε νερό, έκαναν κύκ λους, ακουμπούσαν πράγματα δικά μου. Από αυτές τις κουβέντες γεννήθηκαν 34 ποιήματα που δεν είναι καθρέφτης των ιστοριών τους, αλλά ηχώ των δικών μου αισθήσεων, των δικών μου αναζητήσεων», καταλήγει η Κική Μαυρίδου.

Με τη Φωτεινή Βελεσιώτου η συνεργασία τους θα συνεχιστεί και επαγγελματικά, καθώς θα σκηνοθετήσει και θα συμμετάσχει ως ηθοποιός στη νέα μουσική παράσταση της αγαπημένης ερμηνεύτριας που θ’ ανέβει τον ερχόμενο Μάρτιο.

Το 2023 αποτέλεσε μια χρονιά-ορόσημο για την πολυτάλαντη δημιουργό: το όνομά της ακούγεται στα 12α Θεατρικά Βραβεία Θεσσαλονίκης, όπου ο μονόλογός της Η μάνα αυτουνού… Έλλη Ζάχου Ταχτσή – βασισμένη στη ζωή της μητέρας του Κώστα Ταχτσή – τιμάται με το Β΄ Βραβείο Κοινού και χαρίζει στη Ράνια Σχίζα το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας. Από τότε μέχρι σήμερα η παράσταση σημειώνει συνεχόμενα sold out, επιβεβαιώνοντας το βάθος, την ευαισθησία και την κυριολεκτική θεατρική στόφα της δημιουργού.

Με γονείς οικονομικούς μετανάστες στη Γερμανία, η Κική Μαυρίδου πραγματοποίησε το πρώτο της μεγάλο ταξίδι σε ηλικία οκτώ ετών, διασχίζοντας με τρένο τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη έως το Βισμπάντεν. Εκείνες οι ώρες του ταξιδιού δεν ήταν απλώς μια μετακίνηση προς μια νέα πατρίδα, ήταν το πρώτο συμβολικό της βήμα προς έναν κόσμο που θα την περιέβαλλε, θα τη διαμόρφωνε και τελικά θα την καθόριζε ως δημιουργό.

Σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών δημοσίευσε ποίημά της στη Frankfurter Allgemeine, δύο χρόνια αργότερα παρουσίασε την πρώτη της θεατρική παράσταση, παρουσία του υπεύθυνου Παιδείας του ελληνικού προξενείου. Έγινε στη συνέχεια δεκτή στο Johannes Gutenberg University of Mainz, καθώς και στη Νομική Σχολή Θράκης. Ωστόσο η κλίση της προς τη σκηνή παραμένει αδιαπραγμάτευτη. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: