1.2.09

50 χρόνια Γυμνό Γεύμα

Γράφει ο Αλέξης Σταμάτης | Έθνος,
Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2009 »»

Φιλμ, φωτογραφίες και πορτρέτα που αναδεικνύουν την ιδιόρρυθμη προσωπικότητα του συγγραφέα της μπιτ γενιάς Ουίλιαμ Μπάροουζ στη «Ρόγιαλ Ακάντεμι».


Ουίλιαμ Μπάροουζ

Η έκθεση «Μπάροουζ Λάιβ» βρίσκεται χρονικά στο ενδιάμεσο ανάμεσα στη δέκατη επέτειο του θανάτου του μεγάλου συγγραφέα της Μπιτ γενιάς Ουίλιαμ Μπάροουζ και της πεντηκοστής επετείου της πρώτης έκδοσης του πιο γνωστού του έργου: του μυθιστορήματος «Γυμνό Γεύμα».

Στη «Ρόγιαλ Ακάντεμι» του Λονδίνου ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να δει φιλμ, βίντεο, φωτογραφίες και εικαστικά έργα αφιερωμένα στον ιδιόρρυθμο δημιουργό που σφράγισε με την παρουσία του μια ολόκληρη γενιά «αντεργκράουντ».

Η έκθεση ανοίγει με ένα μικρού μήκους φιλμ του Γκας βαν Σαντ με τον ίδιο τον Μπάροουζ να διαβάζει την «Προσευχή των Ευχαριστιών», μια ζοφερή επίθεση στις μέινστριμ αμερικανικές αξίες.

Εικονογραφημένο υλικό

Στην έκθεση περιλαμβάνονται σπάνιο πρωτότυπο εικονογραφημένο υλικό και πορτρέτα του Μπάροουζ ζωγραφισμένα από τον Ντέιβιντ Χόκνεϊ και τον Ντέμιεν Χιρστ που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο κοινό.

Επίσης συνεργασίες του με άλλους καλλιτέχνες όπως και πάλι με τον Ντέιβιντ Χόκνεϊ, πορτρέτα του από διάσημους φωτογράφους, όπως την Άνι Λίμποβιτς και τον Ρίτσαρντ Μάπλθροπ, και εξώφυλλα πρώτων εκδόσεων από έργα του.

Στη χαρακτηριστική φωτογραφία του Μάπλθροπ, ο Μπάροουζ εικονίζεται με ένα όπλο. Ο συγγραφέας εξακολούθησε να είναι υπέρ της οπλοκατοχής, παρόλο το φοβερό ατύχημα του 1951 όταν, πιωμένος ως συνήθως, σκότωσε κατά λάθος τη γυναίκα του σημαδεύοντας ένα μήλο που είχε στο κεφάλι της σε μια ατυχή εκδοχή του διάσημου επεισοδίου με τον Γουλιέλμο Τέλο και το γιο του...

Ουίλιαμ Μπάροουζ

Η έκθεση αναδεικνύει τη σημαντικότατη θέση του Μπάροουζ ως συγγραφέα και ερμηνευτή του ιδίου του του έργου.

Ενός δημιουργού για τον οποίο τα καταστρεπτικά επακόλουθα του αποκαλυπτικού οράματος προχωρούσαν χέρι χέρι με μια νοοτροπία που αντιμετώπιζε τη ζωή ως πείραμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: