1.6.08

Βασίλης Πολύζος • μια δεύτερη ανάγνωση του ποιητή Κ* και άλλα αμφίδρομα

ποίηση
I S B N 978-960-537-101-2,
23,50 × 17 εκ., σσ. 47, 12,00 €
+ ΦΠΑ

Είμαι ο άνεμος
Που ψάχνει τα παραθυρόφυλλα
Που ψάχνει την αποθηκούλα του κήπου
Με τα σύνεργα της κηπουρικής και το αχυρένιο στρώμα
Που ψάχνει τους ανέστιους στα πάρκα
Είπε
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Εγώ ειμί το φρέαρ
Είπε
Κάθε βράδυ
Το αρσενικό φεγγάρι ανεβάζει
Τα σκοτεινά νερά μου

ΜΕ ιδιαίτερη χαρά οι εκδόσεις Απόπειρα ξαναδιαβάζουν, μετά τις αναμνήσεις προκάτ άνοιξης, ποίηση του Βασίλη Πολύζου. Ποίηση για πρώτη, δεύτερη και πολλαπλή ανάγνωση. Η συλλογή περιλαμβάνει ποιήματα που γράφτηκαν από το Φεβρουάριο του 2004 (κιτς) μέχρι και το Δεκέμβριο του 2007 (zizi la belle fucks in the parking lot), ανάμεσα σε πολλά άλλα που έχουν περιληφθεί στις 5 προηγούμενες συλλογές του ποιητή ή δεν έχουν ακόμη εκδοθεί.

Συνδέονται όμως τα ποιήματα αυτής της συλλογής άρρηκτα μεταξύ τους, γραμμένα με το βίαιο φως σ’ ελεύθερη πτώση, κρατώντας τη νάρκη πρόχειρα φιμωμένη με τη φτέρνα.

Σχόλια για την ποίηση του Βασίλη Πολύζου

Είναι από τα πιο ωραία και δυνατά κείµενα που έχω διαβάσει τα τελευταία χρόνια σ’ αυτό το χώρο. Κυριαρχία του λόγου. — Γιώργος Μπαμπινιώτης


Η ποίηση του Βασίλη Πολύζου προκαλεί την ευαισθησία µας κλείνοντάς µας το µάτι. Υποβιβάζοντας τα όσια και ιερά των γονέων µας σε ένα παίγνιο. — Βασίλης Λαλιώτης

Τα ηλεκτρικά ποιήματα του Βασίλη Πολύζου — Οδός Πανός, τχ. 124

Ρίχνει την κριτική του ματιά στα σημεία των καιρών διατηρώντας παράλληλα το υπόγειο χιούμορ του. — Η Αυγή

Η αντίθεση ανάμεσα στο «αντικειμενικό» και το «υποκειμενικό» καταρρέει. Ζωηρές κι έντονα χρωματισμένες, με διαθέσεις πάμπολλες, οι εικόνες καταγράφονται με διαδοχή χορών σουίτας. Απέχοντας από κάθε φαινομενική τάξη, τα ποιήματα ξεχειλίζουν από την εκρηκτική ενέργεια της αφήγησης. — Έλενα Κυρίτση

Από σεβασμό στην τέχνη του αρνείται να ακολουθήσει την ασφαλή ατραπό στην ποιητική σύνθεση. Κάνει χρήση αντιποιητικών όρων προκειμένου να χτίσει ένα ακραιφνώς ποιητικό οικοδόμημα. — Νίκη Ζορμπά

Επιβεβαιώνεται η ανησυχία, αλλά και ο χαρακτηριστικός τρόπος σκέψης και γραφής του. — Ελευθεροτυπία (Βιβλιοθήκη)

Η ποίησή του είναι μεταμοντέρνα, χαμηλόφωνη, υπαινικτική, ένα εν δυνάμει μυθιστόρημα με πινελιές Πάουντ, μια ποίηση που εικονογραφεί τα τοπία της ψυχής, αλλά και σημαίνει. ― Σταύρος Σταυρόπουλος, metro (Οδός Βιβλίου)

Ο Βασίλης Πολύζος απομυθοποιώντας τα ιδεολογικά συστήματα μέσω της ποιητικής του αναμετράται με τις προκαταλήψεις που παραμόρφωσαν το σημερινό μας κόσμο. Τα ποιήματά του επιδρούν στη σκέψη παρακάμπτοντας συχνά την τυπολογία της λογικής. ― Μηνάς Ταταλίδης

Ο υπερρεαλισμός του δείχνει την αισθητική του πείρα και ο ρεαλισμός του δεν είναι διόλου βλαβερός. Τεχνικά, κατορθώνει να μεταποιεί τις σκέψεις, τις εικόνες και τα όνειρά του με μεγάλη ευκολία... Το κάθε ποίημα είναι μια πρόκληση. ― Βασίλης Χατζηιακώβου

Θαύμασα την ευκολία του να ελίσσεται μέσα και πάνω από τους μεγαλύτερους των ποιητών, να συνδιαλέγεται με λέξεις άγριες και ορμητικές και να με ταξιδεύει. ― Δημήτρης Γκενεράλης, index, τχ. 23

Ο Βασίλης Πολύζος σπούδασε Νομικά και Πολιτικές και Οικονομικές Επιστήμες. Δικηγορεί στην Αθήνα. Είναι μέλος της International Bar Association και του Human Rights Institute (Λονδίνο). Διετέλεσε επιμελητής ύλης και παρουσιαστής της τηλεοπτικής εκπομπής «Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα» (ΕΡΤ–1, 1985–87). Συνεργάστηκε ως υπεύθυνος πολιτιστικού τομέα στο ραδιοφωνικό σταθμό Δίαυλος 10 (1987–88). Ήταν επίσης αρχισυντάκτης του περιοδικού Τα Αγροτικά (1983–87), διευθυντής της περιοδικής επιστημονικής έκδοσης Αγροτικά Θέματα (1984–85), εκδότης και διευθυντής του μηνιαίου εντύπου Ο Στρέφης (1982–86).

Εργογραφία

Ποίηση: Επίλογοι και άλλα Κεκραγάρια (Εριφύλη, 1999) • DIZZILAND (Εριφύλη, 2001) • Ηλιακό ποδήλατο (Μεταίχµιο, 2003) • 12+1 µοναχικά ποιήµατα (Εριφύλη, 2005) • Αναμνήσεις προκάτ άνοιξης (Απόπειρα 2006).

Τηλεοπτικά ντοκιµαντέρ (ΕΡΤ-1, 1983-87): (Έρευνα και σενάριο:) Η Κίτρινη ΑποθήκηΟι καφενέδεςΑηδονίσµαταΜπαλάντα για το τρενάκι του ΠηλίουΜικρά θαλασσινά φεγγάριαΤ’ Ανάπλι και τα Κάστρα τουΜετέωρα Τα 24 ΧωριάΤα ψηλά βουνάΗ λευτεριά στο συρµατόπλεγµα Ένας Χαλεπάς στην Κύµη κ.ά. • (Έρευνα, σενάριο και σκηνοθεσία:) Θέλει αρετήν και τόλµην η ελευθερίαΟ ζωγράφος της σιωπήςΘεοφάνης ο ΚρηςΔιαβάζοντας την παράδοσηΜια μέρα στ’ ΑµπελάκιαΕλλάδα και Θάλασσα κ.ά.

Δισκογραφία: Μανώλης Χατζηµάρκος: Απόστολοι και Κρατήµατα (cd, έκδοση του Δήµου Βόλου, 1997).

__________________________
Η δεύτερη ανάγνωση του ποιητή Κ* (Ελευθεροτυπία, 10/06/2008) »»

Δεν υπάρχουν σχόλια: