29.1.11

Νάνος Βαλαωρίτης • Θεές, Γυναίκες και Τέρατα στον Όμηρο

Νάνος Βαλαωρίτης • Θεές, Γυναίκες και Τέρατα στον Όμηρο

Στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος artlife» εγκαινιάζεται την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011 η νέα έκθεση ζωγραφικής του Νάνου Βαλαωρίτη, με τίτλο: «Θεές, Γυναίκες και Τέρατα στον Όμηρο». Η νέα ζωγραφική δουλειά του Νάνου Βαλαωρίτη, περιλαμβάνει μια σειρά από έγχρωμα σχέδια της γνωστής υπερρεαλιστικής γραφής του καλλιτέχνη, τα οποία θα μας γνωρίσουν με έναν άλλο τρόπο, τις θεές Γυναίκες και Τέρατα του Ομήρου.

Ο καλλιτέχνης λέει για τη δουλειά του αυτή: «Η σειρά αυτή από φαντασιώσεις για το πως μπορούν, με μία σύγχρονη οπτική – με κάποιο χιούμορ και παρωδία, να παρουσιαστούν, οι θηλυκές θεές, σε θνητές, (γυναίκες) και τα πολλά μυθολογικά τέρατα, που βρίθουν στα πιο μεγάλα σε έκταση και αξία ελληνικά ποιήματα, την Ιλιάδα και την Οδύσσεια.

Τα σχέδια αυτά, δεν αποτελούν πιστή απεικόνιση αλλά παράφραση, παραφθορά μοντερνιστική, όπως π.χ. το έργο με τίτλο: το «Αυτοκίνητο κορίτσι της Τροίας», με χρονικές αναδρομές, εκσυγχρονισμούς και άλλα παιχνίδια με τα χρώματα και τα σχέδια και το τέχνασμα του αναχρονισμού – όπως π.χ. στην Αναγέννηση παρουσίαζαν τα πρόσωπα του Ομήρου με κουστούμια της εποχής της.

Σε εμάς κάτι τέτοιο επιχείρησε και ο Νίκος Εγγονόπουλος, όταν δεν παρουσίαζε τα μυθολογικά τα πρόσωπα γυμνά. Η παράδοση αντίθετα με το πως σκέπτονται οι νεοκλασικιστές, δίνουν την ευκαιρία για πολλές εκδοχές, ποιητικές πάντοτε, με αγάπη και σεβασμό στα αρχαία αυτά αριστουργηματικά ποιήματα που σχεδιάστηκαν, σύμφωνα με την ανάγνωσή μου. Αλφαβητικά, με το σύστημα της Ακροφωνίας. Δηλαδή λέξεις που αρχίζουν με τον τίτλο της Ραψωδίας Α, Β, Γ, Δ, καθορίζουν τα κύρια θέματα της εκάστοτε Ραψωδίας, όπως τις έβλεπε ο Δίας κοιτάζοντας μέσα απ’ τα σύννεφα τις μάχες της Ιλιάδας και τις περιπέτειες του Οδυσσέα.»

Info
«Αστρολάβος artlife» Ηροδότου 11, Κολωνάκι, τηλ: 210 7221200, Ώρες λειτουργίας: Τετ. Σαβ. 10.00-15.00 Τρ. Πεμ. Παρ. 10.00-15.00 & 17.30-20.30, Κυρ.-Δευτ. κλειστά. Διάρκεια: Έως Σάββατο 5 Mαρτίου 2011.

Δεν υπάρχουν σχόλια: