19.11.14

Μάγδα Ηγουμενίδου • Μνήμη ελέφαντα

μικρά ερωτικά ευτράπελα

σσ. 72, σχήμα 13× 20,5 εκ.,
έκδοση χαρτόδετη,
εικόνα εξωφύλλου: Αχιλλέας Χρηστίδης
I S B N 978-960-537-198-2,
Απόπειρα, Νοέμβριος 2014

Μάγδα Ηγουμενίδου • Μνήμες ελέφαντα

Η συλλογή αυτή οφείλεται σε έμπνευση και ενθάρρυνση ενός φίλου μου. Μια από εκείνες τις νύχτες που τα πίναμε σ’ ένα μπαράκι, τον βομβάρδιζα με ιστορίες από την προσωπική μου ζωή. Τότε μου πρότεινε να καθίσω κάτω και να τις γράψω, όπως ακριβώς τις διηγούμαι προφορικά. Περισσότερο το έκανε για να μοιραστούν κι άλλοι το βάσανό του. Να κοινοποιήσω γραπτώς όσα έχω να πω, μπας και τον αφήσω ήσυχο. Έτσι ξεκίνησα να γράφω, υπό την αυστηρή του επιτήρηση, με αποτέλεσμα αυτές τις ιστορίες.

Μάγδα Ηγουμενίδου

Ένα βιβλίο-ύφαλος που μπορεί να βυθίσει ένα υπερωκεάνιο «γυναικείας λογοτεχνίας». Σε αντίθεση με τον θολό συναισθηματισμό και τον επίπλαστο ερωτισμό του μικροαστικού σαλονιού, η Μάγδα Ηγουμενίδου περιγράφει, με κριτική απόσταση, χιούμορ και αφηγηματική οικονομία, τις περιπέτειες στην αγάπη ενός σύγχρονου μυθικού προσώπου (που τυχαίνει, εντελώς αντικειμενικά, να είναι η ίδια).
Γιώργος Στόγιας, συγγραφέας του μυθιστορήματος Εαρινό Εξάμηνο

16.11.14

Αφηγήσεις ευαισθησίας

Γράφει ο Χριστόδουλος Καλλινός  | Η Αυγή,
Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2014 »»

Αννίτα Λουδάρου, Τράνζιτ, εκδόσεις Απόπειρα, 2014

Η γραφή της Αννίτας Λουδάρου με στοχαστικό βλέμμα εισχωρεί βαθιά στα ουσιώδη ζητήματα που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο. Είναι μια γραφή γεμάτη αναπάντεχες εκπλήξεις, εμποτισμένη με ποιητικό «άρωμα» και βαθιά βιωματική στοχαστικότητα. Αρκετές από τις ιστορίες του Τράνζιτ μας κερδίζουν για την βαθιά ευαισθησία τους και την τόσο επιτυχημένη επινοητικότητα της δημιουργικής φαντασίας. Ενώ άλλες, αφού εισχωρήσουν στον ψυχισμό του σύγχρονου ανθρώπου, μας εντυπωσιάζουν με την ποιητική, δηλ. την αυθόρμητη έκφραση της βαθιάς στοχαστικότητος της συγγραφέως. Όμως πρόκειται για μια στοχαστικότητα συναισθηματικής και βιωματικής ποιότητας.

9.11.14

Αντόνιο Ντι Μπενεντέττο • Οι αυτόχειρες

μυθιστόρημα

Μετάφραση: Άννα Βερροιοπούλου
σσ. 179, σχήμα 13× 20,5 εκ.,
έκδοση χαρτόδετη,
I S B N 978-960-537-193-7,
Απόπειρα, Οκτώβριος 2014

Αντόνιο Ντι Μπενεντέττο • Οι αυτόχειρες

Ο Ντι Μπενεντέττο αποτελεί ένα σπάνιο παράδειγμα μυθιστοριογράφου που δεν χρειάζεται να καταφύγει στην ιδεολογική ανασύνθεση του παρελθόντος· ζει το παρελθόν και μας φέρνει κοντά σε εμπειρίες και συμπεριφορές που διατηρούν άθικτο τον παραλογισμό τους. — Χούλιο Κορτάσαρ

Ο Ντι Μπενεντέττο έχει γράψει σελίδες όλο ουσία που με έχουν συγκινήσει και εξακολουθούν να με συγκινούν. — Χόρχε Λουίς Μπόρχες

Μια ιστορία μυστηρίου που εξελίσσεται σε ιστορία αγάπης και σε φιλοσοφική αναζήτηση πάνω στο θέμα της αυτοκτονίας.

Σε ένα διεθνές πρακτορείο τύπου φτάνουν οι φωτογραφίες τριών ανώνυμων αυτόχειρων· οι δύο εμφανίζουν ένα αξιοπερίεργο χαρακτηριστικό: τα ανοιχτά μάτια τους κοιτούν με τρόμο, εντούτοις στα χείλη τους σχηματίζεται μια έκφραση χθόνιας ευχαρίστησης. Ο δημοσιογράφος (που είναι ο πρωταγωνιστής και ο ανώνυμος αφηγητής) αναλαμβάνει να ανακαλύψει την αινιγματική ιστορία αυτών των δύο ανθρώπων και να συντάξει μια σειρά άρθρων που θα πουληθούν σε εφημερίδες και περιοδικά. Η προσωπική του δραματική ιστορία τον καθιστά κατάλληλο για αυτήν την υπόθεση και θα τον οδηγήσει σε μια προσπάθεια αποκρυπτογράφησης του αινίγματος της αυτοκτονίας.

Βοηθοί του σ’ αυτήν τη διαδρομή: η φωτογράφος Μαρσέλα, η αυθεντία σε θέματα του αρχείου Μπίμπι, αλλά και ο Αριστοτέλης, ο Καμύ, ο Καντ κ.ά.

Ένα μυθιστόρημα που είναι μια έρευνα — μια έρευνα που καταλήγει σε μυθιστόρημα.

5.11.14

Λαχάρ στο Polis Art Café

Το Λαχάρ στο Polis Art Cafe

Η Απόπειρα παρουσιάζει την τελευταία ποιητική συλλογή της Λίνας Τουρκογιώργη Λαχάρ.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο σκηνοθέτης, ηθοποιός και συγγραφέας δρ Τάσος Λέρτας και η σκηνοθέτρια Μέμη Σπυράτου, ενώ η ηθοποιός Αντιγόνη Αμανίτου θα διαβάσει αποσπάσματα.

Θα ακολουθήσει μουσική από το Live Jazz Trio: Αλεξάνδρα Λέρτα (φωνή), Σπύρος Μάνεσης (πιάνο) και Κώστας Πατσιώτης (κοντραμπάσο).

Polis Art Café: Πεσματζόγλου 5 (Αίθριο Σοάς Βιβλίου).

3.11.14

Γιάννης Βαλούρδος • Λήθινος κολυμβητής

ποιητική πρόζα
σσ. 65, σχήμα 13 × 20,5 εκ.,
έκδοση χαρτόδετη
I S B N
978-960-537-197-5,
Απόπειρα, Νοέμβριος 2014

Γιάννης Βαλούρδος • Λήθινος κολυμβητής

… Τα περιθώρια, τα διάστιχα, η στίξη, ο χωρισμός των παραγράφων, τα κεφαλαία γράμματα και τα πεζά, τα κεφάλαια, η σελιδοποίηση, όλα σχεδιασμένα στην εντέλεια, αλλά ο τυπογράφος ξέχασε το περιεχόμενο, τυπ-ταπ-τυπ… τυπ χύθηκε τίποτα μέσα στις λέξεις, τίποτα στις εικόνες, δίχως νόημα τα
νοήματα, η πλοκή, ασώματοι χαρακτήρες, αποκεφαλισμένοι ήρωες, μήτε καν η αφαίρεση, ανοησία, μηδέν… Ωστόσο…