30.6.13

Βιβλία για το καλοκαίρι 2013

Μια επιλογή από τις τελευταίες εκδόσεις της Απόπειρας.

Τα φώτα στο βάθος Εαρινό Εξάμηνο
Τα φώτα στο βάθος
Αφηγήσεις μικρού μήκους
σσ. 124, € 9
Εαρινό Εξάμηνο
μυθιστόρημα
σσ. 443, € 18
Δωρεάν το soundtrack σε CD
Γράμμα στον εχθρό μου Γαμ.
Γράμμα στον εχθρό μου
νουβέλα
σσ. 111, € 10
Γαμ.
μυθιστορήματα του 1 λεπτού
σσ. 117, € 10

29.6.13

Μιχάλης Μαμαλούκας • Η γειτονιά με τα παγκάκια

Η γειτονιά με τα παγκάκια

διηγήματα
σσ. 155, σχήμα 13,5 × 20 εκ.,
έκδοση χαρτόδετη, I S B N 978-960-537-175-3,
έκδοση ηλεκτρονική, I S B N 978-960-537-176-0,
Απόπειρα, Ιούνιος 2013

Μια θεώρηση της ζωής, του έρωτα και της αγάπης, της χαράς και του πόνου, και μια διεισδυτική ματιά στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής, στα άδυτα της καρδιάς, μέσα από 16 διηγήματα.

17.6.13

Έλενα Μαρούτσου διαβάζει το Γαμ.

Γράφει η Έλενα Μαρούτσου | Book Press,
Δευτέρα 17 Ιουνιου 2013 »»

Δεν πρέπει να κρίνεις ένα βιβλίο απ’ το εξώφυλλο. Όσοι υποστηρίζουν αυτόν τον κοινό τόπο ίσως πιστεύουν επίσης πως δεν πρέπει να κρίνεις ένα βιβλίο κι απ’ το οπισθόφυλλο. Το συγκεκριμένο βιβλίο υπερίπταται των κοινών τόπων και στο οπισθόφυλλό του μπορούμε να διαβάσουμε το εξής: «Γαμ. Δεν σημαίνει απολύτως τίποτε και ποτέ – παρά μόνο κάθε νύχτα στις τρεις και πέντε τα ξημερώματα, τότε που η λέξη γαμώτο τρώει μια τσεκουριά και σπάει στα δυο».

Με μια σπασμένη λέξη, μια βρισιά μισή, τιτλοφορεί η Κατερίνα Έσσλιν το δεύτερο βιβλίο της, ενώ το πρώτο, φλερτάροντας κι εκείνο με την ιδέα του μισού, λεγόταν Ο μισός Βέσπα και μιλούσε για έναν άντρα που σαν σύγχρονος Κένταυρος ήταν μισός άντρας και μισός βέσπα. Αυτό διάβασα τουλάχιστον σε μια συνέντευξη της συγγραφέως, αν και οι καλύτερες συνεντεύξεις είναι κρυμμένες στις σελίδες των βιβλίων, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπως της συγκεκριμένης συγγραφέως όπου μιλάει όπως γράφει κι αυτό μοιάζει αλλά δεν είναι κοινός τόπος.

Μην κρίνεις ένα βιβλίο από το αυτί του, θα μπορούσε κάποιος να πει, και στο αυτί αυτού του βιβλίου η συγγραφέας μιλάει για τον εαυτό της σαν να ψιθυρίζει στο δικό σου αυτί και μάλιστα γαργαλώντας το μ’ έναν κοριτσίστικο πειρακτικό τρόπο. Το σύντομο βιογραφικό που επισυνάπτει – και που σε κάθε συγγραφέα ποικίλλει σε έκταση, ύφος και λεπτομέρειες δίνοντας λαβή σε μια κουβέντα που θα ήθελα κάποτε να κάνω αλλά δεν ξέρω με ποιον – μοιάζει να αποτελεί μέρος του βιβλίου, λες κι η συγγραφέας είναι χάρτινη και στις φλέβες της ρέει μελάνι και μάλιστα ένα μελάνι πολύχρωμο με το οποίο είναι γραμμένες όλες οι ιστορίες.

15.6.13

Αγιονικοκαρούζος Τρίπτυχο αφιέρωμα στον Νίκο Καρούζο. Πρώτη Εικόνα.

Γράφει ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης | Lifo,
12 Ιουνίου 2013 »»

 Νίκος Καρούζος

1. Λυρισμός / Διαύγεια: Ο ποιητής Νίκος Καρούζος ήταν απολύτως ικανός να συνδυάζει το πάθος με τη λογική, τον διάπυρο λυρισμό με την ελεγκτική διαύγεια, με τα λόγια του Βλαντιμίρ Ναμπόκοφ διέθετε «το πάθος του επιστήμονα και την ακρίβεια του καλλιτέχνη». Ιδίως τα ποιήματα της ύστερης περιόδου του δείχνουν πόσο μεθοδικά προχώρησε στον εσκεμμένο κατακερματισμό της γλώσσας ώστε να φανερωθούν εκρηκτικά η ψίχα και η ψυχή της γλώσσας, η ουσία των λέξεων στην απογύμνωσή τους, εντέλει να προχωρήσουμε στην αναζήτηση ενός βαθύτερου νοήματος πέρα από τις συμβάσεις που επιβάλλει η κοινή, λεγόμενη, λογική.

14.6.13

«Τα φώτα στο βάθος» στο Polis

«Τα φώτα στο βάθος» στο Polis

Οι αφηγήσεις μικρού μήκους της Niemands Rose στο Πόλις (Πεσματζόγλου 5, αίθριο της Στοάς του Βιβλίου) την Τρίτη 18 Ιουνίου 2013, στις 8 το βράδυ.

Για το βιβλίο μιλούν ο συγγραφέας Άρης Μαραγκόπουλος, ο ιστορικός Στρατής Μπουρνάζος, ο επιμ. εκδόσεων Δημήτρης Λυμπερόπουλος, ο μουσικός και σκηνοθέτης Κωστής Ζουλιάτης, και ο δημοσιογράφος Κώστας Κυριακόπουλος. Αποσπάσματα διαβάζει η ηθοποιός Τατιάνα-Άννα Πίττα. Μουσική παίζουν οι Ρεμπετέητορς.

27η Έκθεση Βιβλίου στο Πασαλιμάνι

27η Έκθεση βιβλίου Πασαλιμάνι 2013

Η 27η Έκθεση Βιβλίου στο Πασαλιμάνι που διοργανώνει ο Σύλλογος Βιβλιοχαρτοπωλών και Εκδοτών Πειραιά ανοίγει τις πύλες της σήμερα, Παρασκευή 14 Ιουνίου, και σας περιμένει να την επισκεφθείτε μέχρι και την Κυριακή 30 Ιουνίου. Η Έκθεση λειτουργεί καθημερινά και Σαββατοκύριακα από τις 7 μ.μ. μέχρι τις 11 μ.μ. και όπως κάθε χρόνο φέρνει τον κόσμο του Πειραιά κοντά στο βιβλίο και στις νέες εκδόσεις. Η Απόπειρα συμμετέχει στο περίπτερο #50 των εκδόσεων Αίολος με επιλεγμένους τίτλους, νέες κυκλοφορίες και εξαιρετικές τιμές. Σας περιμένουμε!

13.6.13

Το Hot Doc διαβάζει Τα φώτα στο βάθος

Hot Doc | Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

«Η αλήθεια είναι ότι έχω βαρεθεί τους φόνους και τα ξεβρασμένα πτώματα, το Άμστερνταμ και την πολλή κατάθλιψη. Λίγη ζωή, ρε παιδιά, σκέφτηκα. Ήμουν ανάμεσα στο να το ανοίξω ή όχι. Είδα τον εκδότη. Το βιβλίο το βγάζει η Απόπειρα, και  αυτοί δεν βγάζουν ανοησίες.»

Βιβλιοκριτική στο Hot Dog

Μετά το blog

Γράφει ο Γιώργος Ρομπόλας | Metropolis,
13 Ιουνίου 2013 »» 

Τα φώτα στο βάθος

Τα τελευταία χρόνια παρακολουθούμε μια γενιά νέων μπλόγκερ να χτίζουν μικρά παλάτια ποιότητας. Ευτυχώς, όπως σταδιακά αποδεικνύεται, όχι πάνω στην άμμο. Μία από αυτούς, δικαιωματικά και με ψευδώνυμο εμπνευσμένο από την ποίηση του Πάουλ Τσέλαν, είναι και η μπλόγκερ Niemands Rose.

Πολύ πρόσφατα εκδόθηκε το πρώτο της βιβλίο «Τα φώτα στο βάθος», μεταφέροντας τη γραφή της πέρα από τα ιστολογία και σε πιο παραδοσιακή μορφή. Μια συλλογή αφηγήσεων μικρού μήκους, με έδρα κάθε γωνιά της γης (από τη μακρινή Βραζιλία μέχρι τα καθ’ ημάς τοπία) και πυξίδα τα βιώματα της νέας γενιάς – μακριά από δανεικούς καημούς.

Τα φώτα στο βάθος

γράφει ο Φοίβος Παναγιωτίδης | Book Press
13 Ιουνίου 2013 »»

Η ζωγραφική της είναι γυναικεία χωρίς να είναι Weibchen Malerei, κανένα chiqué, απλότης αφάνταστη, ειλικρίνεια και μεγάλη ευαισθησία.
(επιστολή της Μάτσης Χατζηλαζάρου προς τον Ανδρέα Εμπειρίκο, 31.4.46)

 

panagiotidis_doramaar-sans-titre-1934
Dora Maar, άτιτλο, 1934

Η προσέγγισή μου στη συλλογή αφηγήσεων μικρού μήκους Τα φώτα στο βάθος της Niemands Rose θα γίνει αποσπασματικά και, αναπόφευκτα, από τη σκοπιά ενός αναγνώστη. Θα οργανώσω τις σκέψεις μου γύρω από το είδος (genre) στο οποίο εντάσσεται το βιβλίο και γύρω από το ύφος της συγγραφέως και τη σχέση του με τη λεγόμενη γυναικεία γραφή.

Τι είναι «Tα φώτα στο βάθος»

Όπως ήδη έχει επισημανθεί, το βιβλίο δεν ανήκει σε καμία νεοελληνική λογοτεχνική παράδοση. Πράγματι, δεν πρόκειται για «συλλογή διηγημάτων». Πρώτα πρώτα, το βιβλίο διαθέτει εσωτερική ενότητα, αν και όχι προφανή: παρότι η ενότητα αυτή δε χτίζεται λ.χ. με βάση μία θεματική ή μία πλοκή ή ένα καστ χαρακτήρων, τα κείμενα που απαρτίζουν Τα φώτα στο βάθος συνθέτουν μια χαλαρή αφηγηματική δομή που αποτυπώνεται και σαν ενιαύσιος ή ημερήσιος κύκλος: ξεκινάμε με τα «Αληθινά χαράματα» για να βυθιστούμε στον πρεβελάκειο πάμφωτο και όλο «Χρώματα» θάνατο στο τέλος. Ενδιάμεσα προχωρούν οι εποχές, ενώ βρίσκονται γιορτές, διακοπές, το ταξίδι. Επίσης, ο τόνος στα «φώτα στο βάθος», παρά τις μεταμορφώσεις του ύφους από αφήγηση σε αφήγηση, παραμένει ενιαίος. Μάλιστα, μου είναι πολύ δύσκολο να αποδώσω (πολύ περισσότερο να περιγράψω) τη χροιά της αφηγηματικής φωνής της Niemands Rose χωρίς να γίνω και σχολαστικός και υπερβολικά περιφραστικός.

9.6.13

«Τα φώτα στο βάθος» τρίτο στη λίστα των ευπώλητων

Το Βήμα, 9 Ιουνίου 2013 »»

ευπώλητα

Τα φώτα στο βάθος

ελληνική λογοτεχνία 1. Με λένε Ντάτα ΤΗΣ ΛΕΝΑΣ ΜΑΝΤΑ (Εκδόσεις Ψυχογιός) 2. Το σπίτι των ίσκιων ΤΗΣ ΧΡΥΣΑΣ ΔΗΜΟΥΛΙΔΟΥ (Εκδόσεις Ψυχογιός) 3. Τα φώτα στο βάθος ΤΗΣ NIEMANDS ROSE (Εκδόσεις Απόπειρα) 4. Το μήλο βγήκε απ' τον Παράδεισο ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ ΑΚΡΙΤΑ (Εκδόσεις Διόπτρα) 5. Δεν είν' έτσι; ΤΟΥ Π...

Διαβάστε τη συνέχεια

6.6.13

Ανάσκελα στα παγκάκια

γράφει η Μαριάννα Ρουμελιώτη | enfo,
6 Ιουνίου 2013 »»

Τα φώτα στο βάθος«Καλοκαίρι. Καθώς χαράζει στο Άμστερνταμ, ένα πτώμα ξεβράζεται στις όχθες του ποταμού. Ένας Βραζιλιάνος μετανάστης πέφτει νεκρός από τις σφαίρες της βρετανικής αστυνομίας. Η μέρα προχωράει. Καύσωνας και οχλαγωγία. Μια ομάδα ακτιβιστών εισβάλλει σε κάποια πλαζ επιβάλλοντας ενός λεπτού σιγή. Σουρουπώνει. Από τον ορό του γέροντα, που δεν περιμένει επισκεπτήριο, στάζει στάλα στάλα η μοναξιά. Τη νύχτα, στη Νότια Κρήτη, μια μαμά με το μωρό στην αγκαλιά προσπαθεί να διακρίνει τα φώτα της Λιβύης στο βάθος του ορίζοντα». (απόσπασμα από το οπισθόφυλλο του βιβλίο της Niemands Rose «Τα φώτα στο βάθος»)

Κάποιοι άνθρωποι ανάμεσα μας, γεμίζουν σελίδες με λέξεις, καταθέτουν τις εμπειρίες τους (φανταστικές ή μη) σε πόστς και με τον καιρό τα άβαταρ τους μας κρατάνε παρέα. Μικρές ιστορίες από τα οικογενειακά τραπέζια, τις γιορτές, τα καλοκαίρια και τους χειμώνες ή το νοσοκομείο. Και έτσι φτάνει το διαδίκτυο να γίνεται η βιβλιοθήκη με τους αγαπημένους σου συγγραφείς που ανανεώνεται συνέχεια.

Όταν λοιπόν μπορείς να κρατάς στα χέρια σου επιτέλους ένα βιβλίο από αυτούς τους γραφιάδες του ίντερνετ που σου κρατάνε παρέα είναι συγκινητικό. «Τα φώτα στο βάθος» είναι το πρώτο βιβλίο της Niemands Rose που σχεδόν έρχεται να δικαιώσει όλους εμάς που φωνάζουμε ότι οι μεγάλοι λογοτέχνες της εποχής βρίσκονται στο διαδίκτυο. Το να βλέπω το ιντερνετικό της ψευδώνυμο στο εξώφυλλο εμπεριέχει προσωπική χαρά γιατί ξέρω πως η Niemands Rose είναι κάποια από μας και ήρθε η στιγμή που θα μας διηγηθεί τις ιστορίες της μέσα από το χαρτί. Τη συνάντησα ηλεκτρονικά όπως εξάλλου επιβάλει η εποχή και τα είπαμε.

5.6.13

Το «Γράμμα στον εχθρό μου» στο Polis Cafe

Το «Γράμμα στον εχθρό μου» στο Polis Cafe

Την Πέμπτη 6 Ιουνίου, στις 8 το βράδυ, γιορτάζουμε στο Polis Art Cafe (Πεσματζόγλου 5, αίθριο της Στοάς του Βιβλίου) την έκδοση του νέου βιβλίου της Έρσης Σεϊρλή «Γράμμα στον εχθρό μου».
Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο δημοσιογράφος Άρης Σκιαδόπουλος και η φιλόλογος Νέλλα Συναδινού.
Θα ακολουθήσουν απαγγελίες από τους ηθοποιούς Σοφία Σεϊρλή, Γιάννη Θωμά, Χαρά Αγγελούση και Βαγγέλη Χρήστου, και μουσική.
Θα χαρούμε πολύ να σας έχουμε κοντά μας.

4.6.13

Πρόσωπα στην ομίχλη • Μια οικογενειακή πινακοθήκη ή συμπόσιο

γράφει η Ανθούλα Δανιήλ | diastixo.gr,
Τρίτη 4 Ιούνιος 2013 »»

Πρόσωπα στην ομίχληΕυσύνοπτος και όχι, εκτεταμένος και μη, αναλυτικός εν μέρει, διευκρινιστικός αρκετά και μεσολαβητικός οπωσδήποτε, ο τόμος δοκιμίων «Πρόσωπα στην ομίχλη», σχεδόν 250 σελίδων, περιέχει κείμενα που κατά καιρούς δημοσιεύτηκαν σε λογοτεχνικά περιοδικά ή άλλα έντυπα, όπου κατακυρωμένη η δοκιμιακή φωνή του ποιητή και συντάκτη τους Πάνου Καπώνη αποθησαυρίστηκε. Ο Καπώνης, αφήνοντας στην άκρη τη γραφίδα της ποίησης, πιάνει την άλλη της κριτικής για να επικοινωνήσει με το κοινό πάνω στην ουσία του έργου των άλλων.

Μια λογοτεχνία τής έγνοιας

Γράφει ο Χρήστος Νάτσης | Bookstand,
4 Ιουνίου 2013 »»

Τα φώτα στο βάθοςΣε πρόσφατο κείμενο του με τον τίτλο «Επιθυμία», στον διαδικτυακό τόπο bibliotheque, ο Άρης Μαραγκόπουλος μιλά για την απώλεια της Επιθυμίας, ως ένα από τα μείζονα γνωρίσματα της μέηνστρημ λογοτεχνίας. Προσκρούοντας στον βράχο της αληθοφάνειας, η μέηνστρημ λογοτεχνία συνιστά μια αφήγηση υπό μορφήν κακότεχνου ρεπορτάζ, μια υποτίθεται άμεση αναπαράσταση της πραγματικότητας, η οποία εντούτοις, στεγνή από αναστοχασμό, από την τοποθέτηση δηλαδή του άμεσου στο γενικό που το διαμεσολαβεί, συνιστά μια ιδεολογία αφυδάτωσης. Ο Μαραγκόπουλος κλείνει το κείμενό του καταφεύγοντας στον Φρέντρικ Τζέημσον και  στο αίτημά του για έναν μετα-ρεαλισμό «ο οποίος, αφενός θα υπερβαίνει τις διαπιστωμένες αντιφάσεις του μοντερνισμού  και αφετέρου θα αποκολλάται από τις γερασμένες συμβάσεις του παρεμβατικού ρεαλισμού».

1.6.13

«Μακράν το σημαντικότερο ελληνικό βιβλίο»

Γράφει ο Γιάννης Αντάμης | doctv,
Σάββατο 1 Ιουνίου 2013 »»

Τα φώτα στο βάθος

Τα φώτα στο βάθος, Niemands Rose, εκδ. Απόπειρα. Το πρώτο βιβλίο της αγαπημένης Niemands Rose (Του κανενός το ρόδο) είναι μια συλλογή «αφηγήσεων μικρού μήκους», όπου η συγγραφέας φαίνεται να κρατάει από το μπλογκερό της παρελθόν το ψηφιακό της ψευδώνυμο και τη βαθιά και ακαταμάχητη πολιτική της ματιά σε όσα συμβαίνουν ή δε συμβαίνουν γύρω μας, ενώ κατά τα άλλα προχωράει σε αυτό που πρέπει και που γουστάρει τελικά: κάνει λογοτεχνία! Μακράν το σημαντικότερο ελληνικό βιβλίο που έπεσε στα χέρια του ιατρείου από τότε που άρχισε να συνταγογραφεί.

Γνωριμία με τους συγγραφείς του Δήμου Ανωγείων

Το Κέντρο Κρητικής Λογοτεχνίας οργανώνει ημερίδα στα Ανώγεια  την Κυριακή 2 Ιουνίου 2013, στον εκθεσιακό χώρο της Αγροτικής Τράπεζας με θέμα τη γνωριμία με τους συγγραφείς του Δήμου Ανωγείων. Για τη Μαρία Χρονιάρη και το έργο της θα μιλήσει η κ. Ελένη Σμπώκου, στις 12.30 το μεσημέρι.

Το πλήρες πρόγραμμα της ημερίδας εδώ.