26.2.11

Περί λογοτεχνίας, θανάτου και άλλων πραγματικών

Γράφει ο Σταύρος Σταυρόπουλος | «Βιβλιοθήκη»,
Ελευθεροτυπία, Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011 »»,
Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011 »», Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2011 »», Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011 »».

Ζαν Λουί Νταβίντ • Ο θάνατος του Μαρά (1973)

Μέρος πρώτο

Περί λογοτεχνίας, θανάτου και άλλων πραγματικών

Επιτέλους, ένα επιτυχημένο πορτρέτο! Αποτυχημένο ήταν πάντοτε το ίδιο το πρόσωπο. — Γιώργος Χειμωνάς

Τα βιβλία προκύπτουν από την εμμονή και τον, ως έναν βαθμό, ιδιαζόντως τραυματικό εθισμό του συγγραφέα τους να δημιουργεί — ενίοτε ως μικρός θεός — μικρά, αυτοδύναμα σύμπαντα, μέσα στα οποία θα ήθελε διακαώς να ζήσει, περιγράφοντας μια πραγματικότητα που δεν συμβαίνει.

21.2.11

Νάνος Βαλαωρίτης • Ο Όμηρος και το Αλφάβητο

N.Valaoritis_1a  N.Valaoritis_1b  N.Valaoritis_1c  N.Valaoritis_1d

Την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου στις 20.30 στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος-artlife» διοργανώνεται συζήτηση με αφορμή το νέο βιβλίο του Νάνου Βαλαωρίτη Ο Όμηρος και το Αλφάβητο, με την παρουσία του ίδιου του συγγραφέα, και ομιλητές τους κ.κ. Νάντια Αργυροπούλου, Ιστορικό Τέχνης, Παναγιώτη Βούζη, φιλόλογο, και Μαρία Κακαβούλια, καθηγήτρια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, καθώς και όσους από το κοινό επιθυμούν να παρέμβουν.

20.2.11

Cinepoeme/Σινεποίημα

cinepoem/Σινεποίημα

Σινεποίημα: Η πρόταση της εβδοµάδας, µουσική επένδυση ταινιών του προπολεµικού κινηµατογράφου από τον Σάκη Παπαδηµητρίου, συνθέτη εγνωσµένης αξίας από την εποχή που σύστηνε την τζαζ στην Ελλάδα

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση: Συγγρού 107, Μικρή σκηνή,
24–25 Φεβρουαρίου στις 9 το βράδυ.

19.2.11

Ο Άλλος στο Γαλλικό Ινστιτούτο

Ο Άλλος

Η ταινία Ο Άλλος τής Λουκίας Ρικάκη προβάλλεται την Κυριακή 20 Φεβρουαρίου στις 7 το βράδυ στο Γαλλικό Ινστιτούτο (οδός Σίνα), στα πλαίσια του 24. Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ «Κινηματογράφος και Πραγματικότητα».
Είσοδος ελεύθερη.

12.2.11

Ο έρωτας στα χρόνια της … κρίσης

Λουκία Ρικάκη | περιοδικό Move It,
τχ. Φεβρουαρίου 2011

Μερικές φορές ο έρωτας σε σκοτώνει
κι άλλες σου δανείζει τη δύναμή του.
»» (σ. 62)

Μερικές φορές ο έρωτας σε σκοτώνει κι άλλες σου δανείζει τη δύναμή του

6.2.11

Έξοδος στο Συνεργείο

Από τις 29 Ιανουαρίου 2011
κάθε Πέμπτη έως Κυριακή
στο Συνεργείο

EXODOS

Αναδημοσιεύουμε το Δελτίο τύπου της παράστασης που μας έστειλαν:

4.2.11

Κώστας Αρκουδέας • Τρία μικρά ερωτικά

Από το  Facebook »»

Γιορτάζοντας την τριακοστή επέτειο του γάμου τους, δυο μεσήλικες κάνουν έρωτα στις τουαλέτες προσωπικού της Εθνικής Βιβλιοθήκης του Παρισιού. Σε αντίθεση με τις υποβαθμισμένες τουαλέτες που χρησιμοποιούν οι μελετητές, οι τουαλέτες του προσωπικού της Βιβλιοθήκης είναι πεντακάθαρες. Τα προηγούμενα χρόνια είχαν καλογυαλισμένα λευκά πλακάκια, οβάλ καθρέφτες και πετσέτες με άρωμα λεβάντας. Τώρα τα πλακάκια εξακολουθούν να είναι καλογυαλισμένα, αλλά οι καθρέφτες έχουν γεμίσει μαύρα στίγματα και οι πετσέτες έχουν αντικατασταθεί με ένα γκρίζο μηχάνημα που στεγνώνει τα χέρια.

Η ακμή και η πτώση του θαύματος

Ξεφλουδίζει ο Γιώργος Βέης | περιοδικό Index,
4 Φεβρουαρίου 2011 »»

«γράφεις ποιήματα/χύνω ποιήματα »
Νίκος Καρούζος, «Missa Βrevis»

Ντίνος Σιώτης

Απαριθμώ τα κύρια χαρακτηριστικά της συλλογής «Ξεφλουδίζοντας το ποίημα», η οποία συνοψίζει κατά τον αρτιότερο τρόπο την ποιητική τέχνη και τεχνική του Ντίνου Σιώτη, ενός από τους εκφραστικότερους δημιουργούς της πολυεπίπεδης, πολυφωνικής λογοτεχνικής γενιάς του ’70: επιτήδεια ξόρκια για την κακοδαιμονία, ατομική ή συλλογική εν γένει, μικρά αφιερώματα σε σημαίνοντα ινδάλματα του πρόσφατου κυρίως παρελθόντος, αναφορές εν συντομία σε κομβικά γεωπολιτικά στίγματα, λεκτικές προτομές και ιμπρεσιονιστικοί αδριάντες σε προσφιλείς ποιητές, εξομολογητικοί τόνοι, αποδόμηση του καθημερινού διάκοσμου και προσφυγή στην ιαματική υφή της ποιητικής λειτουργίας, τόσο από την ενεργητική πλευρά του γράφοντος, όσο και από την παθητική σκοπιά του αναγνώστη. Έστω ένα πρώτο δείγμα, η ελεγεία για την ακμή και την πτώση του θαύματος μέσα μας. Είναι «Ο ποιητής στη Νέα Υόρκη», αφιερωμένο Στη μνήμη του αξέχαστου Νικόλαου Κάλας, γραμμένο στην Τήνο, στις 26 Ιουλίου 2009: «Ο ποιητής πάντα θα επιστρέφει στο /“Je Reviens” πάντα θ’ ακούει από τη /δύση τις καμπάνες της ανατολής και θα / λειτουργεί καλύτερα εκτός Ελλάδος στα / καμπαναριά του Μανχάταν στην Ισπανία / του Εμφυλίου στα οδοφράγματα του Μάη / του ’68 θα καταφεύγει στη νοσταλγία για / ν’ αντλεί δυνάμεις προσοδοφόρες θα υπέρ / ασπίζεται πάραυτα τους αλχημιστές των / λέξεων θα βυθίζει στις ανησυχίες του στη / δύναμη της ποίησης ο ποιητής θα θαμπώνει / τα μάτια του απ’ τα ερείπια της στάχτης των / φτωχών των νικημένων των κατατρεγμένων / θα μένει αμήχανος μπροστά στο κόλπο του / Νικήτα Ράντου στον κόλπο της Σαλαμίνας».