28.6.10

Θανάσης Χρηστάκης

Πού ’σαι Θανάση;
Γράφει ο Στέλιος Ελληνιάδης | Δρόμος της Αριστεράς,
Δευτέρα, 28 Ιούνιος 2010  (»»)

Το βιβλίο έχασε ένα μεγάλο στήριγμά του. Και γω που είχα την ευτυχία να τον γνωρίσω, έχασα έναν από τους ωραιότερους ανθρώπους που έχω συναναστραφεί στη ζωή μου. Είχα πολύ καιρό να νιώσω αυτό το σφίξιμο. Γιατί ο Θανάσης Χριστάκης πέρασε διά πυρός και σιδήρου και δεν μαγαρίστηκε.
Από τις χαμαλοδουλειές της Ομόνοιας έφτιαξε με πολύ κόπο, αθόρυβα, ένα μεγάλο σύστημα διανομής βιβλίων στην Ελλάδα. Όλη η βιβλιοπαραγωγή, από εκατοντάδες μικρούς και μεγάλους εκδότες, έφτανε σε εκατοντάδες βιβλιοπωλεία σε όλη την Ελλάδα χάρη στην οργάνωση, την υπομονή και το ταλέντο του. Με καλούς συνεργάτες, με εντιμότητα, τάξη, ανοιχτοσύνη και αγάπη.
Ο ίδιος δεχόταν τους πάντες στο μικρό γραφείο του, στο ισόγειο του μεγάλου καταστήματος στην Ιπποκράτους, χωρίς προθάλαμο, χωρίς γραμματέα. Δεν έκρυβε τίποτα. Χαιρόμουν να τον ακούω να μου αφηγείται τις προσωπικές του ιστορίες από το χωριό και από τα πολύ δύσκολα χρόνια του ξεκινήματος. Με γαλήνη, σοφία, τρυφερότητα. Εργατικός και πανέξυπνος, απλός και καθαρός. Αριστοκράτης!
Ο Θανάσης έβαζε νερό στις απολυτότητές μου, γιατί είχε καταφέρει να είναι σωστός, έντιμος και αποτελεσματικός ακόμα και μέσα σ’ αυτό το άθλιο ανθρωποφάγο σύστημα. Βλέποντας τη συνεργάτιδά του, την Πελαγία, να κλαίει σπαρακτικά στο νεκροταφείο του Π. Φαλήρου για την απώλεια αυτού του υπέροχου ανθρώπου, σκεφτόμουν ότι σίγουρα δεν υπάρχει θεός. Θανάση, μας λείπεις ήδη.

Λουκία Ρικάκη • Να συστηθούμε στην κοινωνία

Η Λουκία Ρικάκη στο αφιέρωμα των Νέων εποχών: Μπορεί να μας «σώσει» η Τέχνη; »» (Βήμα | Κυριακή 27 Ιουνίου 2010) »»

ΜΟΝΟ η επένδυση στην Τέχνη μπορεί να αποφέρει υπέροχους καρπούς. Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη εξαιρετικά σημαντικές πρωτοβουλίες και έργα σε όλο τον κόσμο που δίνουν εμπνευσμένη και πολύ πρακτική απάντηση σε όλους εκείνους που ανεύθυνα και ανιστόρητα υποστηρίζουν ότι σε καιρούς κρίσης η επένδυση στην τέχνη είναι ανώφελη.

Η Τέχνη δίνει υπέροχη πνοή ζωής, δίνει στις ψυχές φτερά και πετούν πέρα από τη ζοφερή τους πραγματικότητα. Αυτό προκαλεί η Τέχνη, ανύψωση· αυτό που δεν κάνει ο υλικός πλούτος παγιδευμένος στην εφήμερη φύση του. Η παγκόσμια ιστορία της ανθρωπότητας το έχει επιβεβαιώσει και εξακολουθεί να το επιβεβαιώνει. Υπάρχει όμως και τεράστια ευθύνη της Τέχνης να ξανασυστηθεί άμεσα και ουσιαστικά με την κοινωνία. Να αποποιηθεί τα φτιασίδια που παραμορφώνουν το περιεχόμενό της. Γιατί μας θέλουν να αλληθωρίζουμε προς τα ταμεία.

Το πραγματικό ταμείο της Τέχνης όμως βρίσκεται στην ανάταση και αυτό οφείλει να επιστρέφει στην κοινωνία και όχι να χαϊδεύει τα άρρωστα ένστικτά της. Μόνο έτσι η ανάσταση είναι πιθανή. Να κατακτήσουμε πάλι τα υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένη η αληθινή ζωή. Όλοι οι της τέχνης έχουμε τεράστια ευθύνη και υποχρέωση απέναντι σε αυτό.

Η κυρία Λουκία Ρικάκη είναι σκηνοθέτις.

27.6.10

Ακολουθία Fibonacci • στην Καθημερινή

Καθημερινή | Κυριακή 27 Ιουνίου 2010
Ακολουθία Fibonacci, σσ. 62, Απόπειρα, 2010

«Ντράπηκες τόσο για όλα αυτά που πόθησες / που δεν χρειάστηκε ούτε τρις να τ’ αρνηθείς». «Και καταλήγουν όλα να ξεφτίζουν / σε κάποιο χλωμό συνώνυμό τους». «Εκεί που ήταν φωτιά, πάλι φωτιά».
Μοιάζοντας με αφορισμούς, τα μικρά δίστιχα, τρίστιχα και τετράστιχα της Ευγενίας Λουπάκη με τίτλο «Απειροελάχιστο», αποκτούν υπόσταση, πυκνότητα, αιχμηρότητα και καρφώνονται ξαφνικά μέσα στο μυαλό και το σώμα. Ανήκουν στη δεύτερη συλλογή της ποιήτριας, που περιέχει άλλα 35 ποιήματα για το προσωπικό πάθος, τον ατομικό πόθο και την ολοκληρωτική τελική ήττα. Η πρώτη συλλογή Ανάμεσα σε δύο καλοκαίρια κυκλοφόρησε το 1999.

Ακολουθία Fibonacci

Καθημερινή, Κυριακή 27 Ιουνίου 2010 »»

εκδ. Απόπειρα, σελ. 62

«Ντράπηκες τόσο για όλα αυτά που πόθησες/που δεν χρειάστηκε ούτε τρις να τ’ αρνηθείς».

«Και καταλήγουν όλα να ξεφτίζουν/σε κάποιο χλωμό συνώνυμό τους».

«Εκεί που ήταν φωτιά, πάλι φωτιά».

Μοιάζοντας με αφορισμούς, τα μικρά δίστιχα, τρίστιχα και τετράστιχα της Ευγενίας Λουπάκη με τίτλο «Απειροελάχιστο» αποκτούν υπόσταση, πυκνότητα, αιχμηρότητα και καρφώνονται ξαφνικά μέσα στο μυαλό και το σώμα.

Ανήκουν στη δεύτερη συλλογή της ποιήτριας, που περιέχει άλλα 35 ποιήματα για το προσωπικό πάθος, τον ατομικό πόθο και την ολοκληρωτική τελική ήττα.

Η πρώτη συλλογή «Ανάμεσα σε δύο καλοκαίρια» κυκλοφόρησε το 1999.

26.6.10

Σταύρος Σταυρόπουλος • Μικρά και λειτουργικά

Γράφει η Ρούλα Γεωργακοπούλου | Τα Νέα (Βιβλιοδρόμιο)
Σάββατο 26 Ιουνίου 2010 »»
Σταύρος Σταυρόπουλος • Ο έρωτας θα μας κάνει κομμάτια, εκδ. Απόπειρα

O συγγραφέας στέκεται πάλι μεταξύ ποίησης και πεζοτράγουδου και οι μυημένοι στο ιδιαίτερο στυλ του θα καταλάβουν απολύτως τι υπαινίσσεται με τον τίτλο της νέας συλλογής του.

25.6.10

Στις πρόσφατες απώλειες και ο Θανάσης Χριστάκης

Περιοδικό Index, 25/6/2010 »»

Πολλές ήταν οι απώλειες τον τελευταίο καιρό στον εκδοτικό χώρο. Η πιο οικεία σ’ εμάς, ο αδέκαστος Δον Κιχώτης στο εμπορικό κομμάτι του εκδοτικού χώρου, ο χοντρέμπορος και εκδότης Θανάσης Χριστάκης. Κύρια χαρακτηριστικά του η καλή προαίρεση και η εντιμότητά του, αρετές που δεν αμφισβητήθηκαν ποτέ από κανέναν. Υπήρξε ο μεγαλύτερος διακινητής βιβλίου της χώρας μας και, παρότι μοιάζει απίθανο, δεν υπάρχει ούτε ένας που να μην έχει κάτι καλό να καταθέσει από τη συναναστροφή μαζί του.

21.6.10

Η ζωή είναι εύκολη, είναι ωραία: Πραγματεία Ενάντια στον Άδοξο Κυνισμό/Μηδενισμό

Γράφει ο Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης |
La vie est belle et facile, 21 Ιουνίου 2010
Mια Ελλάδα ορατή αλλά αθέατη »»
Ιδεοδρόμιο(Το είχα γράψει πριν από κάποια χρόνια, το υπενθυμίζω σήμερα — μιας και το μεταγράφω σε μυθιστόρημα)

[Εγκυκλοπαίδεια pocket-Δομή, Ελλάδα, Τόμος Ι, Ιστορία-Πολιτισμός, σελ. 533-535]

10.6.10

Ο έρωτας θα μας κάνει κομμάτια @ Ianos • video

Απόσπασμα από την ομιλία του συγγραφέα Σταύρου Σταυρόπουλου στην παρουσίαση του βιβλίου του Ο έρωτας θα μας κάνει κομμάτια (Απόπειρα, 2010), στον Ιανό, τον Ιούνιο του 2010.

Σταύρος Σταυρόπουλος

9.6.10

Γιάννης Ευσταθιάδης • Ο έρωτας θα μας κάνει κομμάτια: «Μυθιστόρημα χάι κου»

GE Η ομιλία του συγγραφέα Γιάννη Ευσταθιάδη στην παρουσίαση του βιβλίου Ο έρωτας θα μας κάνει κομμάτια στον Ιανό.

Ο έρωτας θα μας κάνει κομμάτια στον Ιανό • το βίντεο


Ο έρωτας θα μας κάνει κομμάτια από το Translatum.gr στο Vimeo. (61'.45'')

Στο βίντεο εμφανίζονται ο συγγραφέας Γιάννης Ευσταθιάδης, ο ποιητής και εκδότης της Λέξης Θανάσης Νιάρχος, ο εκδότης και διευθυντής του Ιανού Βασίλης Χατζηιακώβου, η σκηνοθέτις Έφη Θεοδώρου, που διάβασε αποσπάσματα από το βιβλίο, ο μουσικός Θάνος Ανεστόπουλος (ex Διάφανα Κρίνα), που ζωγράφισε επί σκηνής μια άλλη «Πολιτεία» — αυτή του έρωτα — και ο Νίκος Πλάτανος, που ερμήνευσε  το μελοποιημένο από τον ίδιο ποίημα της Κικής Δημουλά «Πληθυντικός αριθμός».

Πολιτεία (Θάνος Ανεστόπουλος)

7.6.10

Αλέξης Καλοφωλιάς • Παράξενες μέρες να μιλάς για ποίηση

Η ομιλία του Αλέξη Καλοφωλιά στην παρουσίαση της νέας ποιητικής συλλογής της Ευγενίας Λουπάκη Ακολουθία Fibonacci στο Bacaro | Δευτέρα 31 Μαΐου 2010.

1.6.10

Κώστας Κρεμμύδας • Βασίλης Πολύζος: Αυτό που βλέπουμε ήταν πάντα παρελθόν

Το μοντέρνο στην ποίησηΗ ομιλία-εισήγηση του Κώστα Κρεμμύδα, ποιητή και εκδότη του περιοδικού Μανδραγόρας, για την ποίηση του Βασίλη Πολύζου.
Από τα Πρακτικά του 29. Συμποσίου Ποίησης (2-5 Ιουλίου 2009) με θέμα Το μοντέρνο στην ποίηση, που κυκλοφόρησαν πρόσφατα (2010) και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα.

Παραμύθια που έφεραν τον Κάτω Κόσμο απάνω

Την Παρασκευή 4 Ιουνίου, στις 8.30 το βράδυ, ο Δημήτρης Προύσαλης αφηγείται «Παραμύθια που έφεραν τον Κάτω κόσμο απάνω…» στο Πολιτιστικό Στέκι του ΚΕΘΕΑ/ΔΙΑΒΑΣΗ  (Σταυροπούλου 29, Πλ. Αμερικής).
1272290823_3

Άνοιξε τον δρόμο στα γκράφικ νόβελ

Γράφει ο Βασίλης Κ. Καλαμαράς | Ελευθεροτυπία, 1 Ιουνίου 2010 »»

will eisner

Ο Γουίλ Άισνερ (1917–2005) θεωρείται ο πατέρας του γκράφικ νόβελ. Και δεν ήταν νέος. Το επινόησε σε ηλικία εξήντα ενός έτους. Με το έργο του Συμβόλαιο με τον Θεό και άλλες ιστορίες του 1978, που κυκλοφορεί πλέον και στα ελληνικά («Απόπειρα»), ανοίγει ο δρόμος για ένα νέο λογοτεχνικό είδος, στο οποίο συνδυάζεται η λογοτεχνία με το κόμικς. «Συνταρακτικά μεγαλειώδες» το έχει χαρακτηρίσει ο Κερτ Βόνεγκατ. Αλλά και ο Τζον Απντάικ δεν είχε τσιγκουνευτεί τον έπαινο: «Ο Άισνερ δεν ήταν μόνο μπροστά από την εποχή του, και η εποχή μας δεν τον έχει προφτάσει».

Τα παραμύθια της αγάπης και της ελπίδας στο almaz

Την Τετάρτη 9 Ιουνίου στις 8 και μισή το βράδυ.
staurodromia
Η Λουκία Ρικάκη συζητά με τον σκηνοθέτη και παραγωγό ραδιοφώνου Μενέλαο Καραμαγγιώλη, με αφορμή το βιβλίο της Παραμύθια της αγάπης και της ελπίδας.